måndag 16 november 2009

glögg vs näringsdryck

Hejsan hoppsan världen!

har haft samtal med min läkare idag och nu är det no more näringsddryck för min del, så länge jag inte börjar gå ner i vikt igen, men det tänker jag inte göra. Annars mår jag rätt fine; målar och skriver mycket.
I helgen var jag på bio med mammi och mormor och såg "så olika" (ja - kär i djurskötaren och lemurerna) sen hade vi glöggprovning hemma hos oss. smaker att rekomendera: choklad/chili (!!!), blåbär lingon (mmm), apelsin (smakar hårda karameller), hjortron (om än lite väl söt), vit vinsglögg (alternativ för de som lätt får huvudvärk av rött vin) och givetvisd den vanliga vinglöggen (klassisk).
I lördags massagebotade jag en bakfull (dödssjuk?) pojkvän och i söndags bjöd jag mamma på afternoon-tea i alsta trädgårdar. Det var supermyyyys.

Snart är det advent och nu ska jag ringa tandläkaren. Hej svejs!

Inga kommentarer: