onsdag 28 april 2010

humhumhum-hummla

idag var mamma och jag ute och tullade runt i rikerby-hagarna bland vitsippor och blåsippor - underbart! det är vår-vår-vår överallt och så grönt och skönt ute! Och ni vet hur det luktar när man håller den första buketten vitsippor alldeles sådär tryckt under näsa och bara suger in doften så långt ner det bara går och aaaahhh, vad gott det luktar då. det är nog min favoritdoft så här års.... på sommarn är det färska jordbubbar, på hösten kantareller och på vintern lussebullar...och pepparkakor. men anyway. var uppe hos oskar och åsa och planerade lite inför lajvet som börjar 9 maj och jag är så himla pepp-pepp nu och har rotat fram en massa grejs som jag ska ha med och kollat lite bröd som jag ska baka etc. Imorgon ska jag jobba, hoppas jag får vara med mina Bamse-barn :)

glad vår på er!

Inga kommentarer: