måndag 1 mars 2010

vitt åt alla håll och kanter

jaha, nu har jag varit dålig på att uppdatera igen!

just nu sitter jag här i soffan efter att ha kommit hem från västerås (turen resulterade i IKEAfika med oskar, ida och astrid med mkt go äppelpaj). Och idag har vädret varit mer brrrr än vanligt så just nu känner jag mig bokstavligen helylle med tre filtar, stickade benvärmare, mössa och halsduk. men börjar tina iaf:)

Idag har jag för första gången på vääldigt länge varit ute i stallet och hälsat på tjockisen. oj, vad roligt det var! vi skuttade runt lite inne i ridhuset och mös lite i stallet:)

En länge avsaknad felicia har också - i torsdags - kommit hem från Idien så i lördags hade vi lite partaj för henne. bastu med snöbolls/vispgräddekrig slår aldrig fel!

Tja, nu för tiden är det ju inte så mkt man kan göra för utom vara insnöad så på onsdag ska jag ut till oskar och vara lantis och umgås med honom idag och kakelugnar. och läsa i min fina bok om art nevou som jag köpt på bokrean (som i stort inte var så mkt att hejja för men hittade en konstbok till och en bok om keramiktillverkning också).

Och imorgon ska jag till dingtuna och kladda med lera!

farväl snögubbar!

Inga kommentarer: